VTI:ltä pienin ja vähävirtaisin kolmeakselinen kiihtyvyysanturi

VTI Technologies esittelee tänään markkinoiden pienimmän ja vähävirtaisimman kolmeakselisen kiihtyvyysanturin CES-messuilla (Consumer Electronics Show) Las Vegasissa. Uusi CMA3000-kiihtyvyysanturi soveltuu erityisesti liikkeentunnistus- ja mittaussovelluksiin kannettavissa päätelaitteissa.

CMA3000 on kooltaan ainoastaan 2x2x0.9 mm3. Pienen koon mahdollistaa VTI:n kehittämä, RoHS-yhteensopiva WLP-paketointi (Wafer Level Packaging), jossa anturielementti ja mikropiiri yhdistetään kiekkotason prosesseissa. Digitaalilähtöisen CMA3000 -anturin virrankulutus on vain10 uA 1.8 V käyttöjännitteellä. Tämä tekee siitä ihanteellisen anturiratkaisun pieniin akku- ja paristokäyttöisiin laitteisiin, kuten puhelimiin, peliohjaimiin ja urheiluelektroniikkaan. Pieni koko ja vähäinen virrankulutus avaavat uusia sovellusmahdollisuuksia sekä kiihtyvyysanturin käytölle että kulutuselektroniikan suunnittelijoille, koska anturin koko ja sen kuluttama virta eivät enää ole rajoittavia tekijöitä.

"Kolmeakselisten kiihtyvyysanturien markkinat ovat kovassa kasvussa ja CMA3000 antaa asiakkaillemme loistavan mahdollisuuden erottautua kilpailijoistaan ominaisuuksiensa ansiosta. Eikö olisi hienoa, jos esimerkiksi aktiviteetin mittauksessa CMA3000:n vähävirtaisuuden ansiosta paristoa ei tarvitsisi vaihtaa 5000 tuntiin? Tämä tarkoittaa 7 kuukauden ympärivuorokautista yhtämittaista käyttöä", kertoo tuotepäällikkö Pekka Kostiainen.

CMA3000 on saatavana sekä digitaali- että analogialähtöisenä. Digitaalinen CMA3000-D01 on optimoitu erittäin vähäistä virrankulutusta vaativiin sovelluksiin. Annon näytetaajuudesta riippuen sen virrankulutus on 70:n ja 7:n uA:n välillä. Integroitua keskeytystoiminnallisuutta hyödyntämällä järjestelmän virrankulutusta voidaan edelleen optimoida.

Analogisella CMA3000-A01:lla on kolme jatkuva-aikaista käyttöjännitteeseen verrannollista suhteellista analogista lähtöä. Siten anturin integrointi AD-muuntimen jo sisältämään järjestelmään on helppoa.

CMA3000 kiihtyvyysanturin volyymituotanto alkaa tämän vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana.  Tuotenäytteitä sekä digitaalisesta CMA3000-D01 ja analogisesta CMA3000-A01 anturista on saatavana jälleenmyyjältämme Digi-Keyltä.

Tuotepäällikkö Pekka Kostiainen, puh. +358 9 879 181, etunimi [dot] sukunimi [at] vti [dot] fi

VTI Technologies lyhyesti:

VTI Technologies on johtava kiihtyvyys-, kallistus-, liike- ja paineanturien toimittaja autoteollisuudelle, lääketieteen ja instrumenttisovelluksiin sekä kuluttajatuotteisiin. VTI kehittää ja tuottaa piipohjaisia kapasitiivisia antureita omalla 3D MEMS mikroelektromekaanisella teknologiallaan.