VTI:ltä älykäs anturiratkaisu autoteollisuudelle

VTI Technologies on tuonut markkinoille uuden, autoteollisuudelle suunnatun digitaalisen kiihtyvyysanturiratkaisun edistyksellisine tuoteperheineen. Älykäs integraatio ja mittaus sekä entistä parempi luotettavuus ja edistykselliset itsetestausominaisuudet ovat olleet uuden tuoteperheen suunnittelun lähtökohtana ja vastaus autoteollisuuden tarpeisiin. Tuotteet täyttävät autoteollisuuden sovelluksille asetetut tiukat vaatimukset ja edustavat erittäin tarkkaa ja kestävää mittausteknologiaa.

"Tämä uusi digitaalinen kiihtyvyysanturiperhe tarjoaa asiakkaillemme erittäin kustannustehokkaan järjestelmäratkaisun erilaisiin autoteollisuuden sovelluksiin," toteaa VTI:n toimitusjohtaja Markku Hirvonen. "Olemme saaneet asiakkailtamme erittäin positiivista palautetta ja useat autoteollisuuden johtavat yritykset ovat jo ottaneet uudet digitaaliset tuotteemme käyttöön. He ovat olleet erityisen tyytyväisiä tuotteiden suorituskykyyn, vakauteen ja kestävyyteen."

"Järjestelmätoimittajat etsivät älykkäitä antureita, jotka ovat samalla pienikokoisia ja helposti integroitavia. VTI:n digitaalisessa anturiperheessä esimerkiksi käytetään samaa kotelointia kaikissa tuotteissa, " kertoo VTI:n Autoteollisuus-liiketoimintayksikön johtaja Kimmo Rauhala. "Analogisiin antureihin verrattuna, digitaalianturimme ovat kooltaan pienempiä, erittäin hintakilpailukykyisiä ja jopa helpompikäyttöisiä. Kaikki tämä tuo asiakkaillemme aika- ja kustannussäästöjä."

"VTI on ollut autoteollisuuden pienkiihtyvyysantureiden toimittajana markkinajohtaja jo 1990-luvun alusta lähtien. Nämä digitaaliset kiihtyvyysanturit vahvistavat asemaamme tilanteessa, jossa tuotteilta vaaditaan yhä parempaa suorituskykyä," Kimmo Rauhala jatkaa. "Uusien digitaalisten tuotteiden tuotanto on jo aloitettu."

Digitaaliset tuotteet pystyvät toimimaan laajalla lämpötila-alueella, säilyttäen silti offset-vakautensa. Ne ovat suunniteltu erityisesti autojen elektronisiin vakaudenhallinnan ja kallistuksen mittauksen sovelluksiin. Tuotevalikoima kattaa yksi-, kaksi- ja kolmeakselisen mittauksen 2 g - 5 g alueella. Antureiden mitat ovat vain 7.6 x 3.3 x 8.6 mm.

Hannu Laatikainen, myynti- ja markkinointijohtaja, puh. 050 568 1300, hannu [dot] laatikainen [at] vti [dot] fi
Tiina Olkkonen, viestintäjohtaja, puh. 040 827 8844, tiina [dot] olkkonen [at] vti [dot] fi

VTI Technologies on pienkiihtyvyysantureiden globaali markkinajohtaja autoteollisuuden sovelluksissa sekä sydämentahdistimissa. Yhtiön liike- ja paineantureiden sovellusalueina ovat autoteollisuus, lääketiede, instrumentit sekä urheilu ja kannettavat päätelaitteet.

VTI:n kehittämien ja valmistamien, kapasitiiviseen 3D MEMS (MicroElectroMechanicalSystem) -teknologiaan perustuvien piipohjaisten antureiden sovellusaloja ovat kiihtyvyyden, kaltevuuden, iskujen, tärinän, kulmanopeuden ja paineen mittaukset.

VTI:n omistaa EQT III -pääomarahasto. Yhtiön vuoden 2006 liikevaihto oli 72,4 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä on noin 700. Kansainväliseen myynti- ja markkinointiverkostoon kuuluvat Suomen pääkonttorin ja maailmanlaajuisen partneriverkoston lisäksi toimistot Saksassa, USA:ssa, Japanissa ja Kiinassa. Vantaan lisäksi VTI:llä on valmistustoimintaa Meksikossa. Yli 99 % yhtiön tuotteista menee kansainvälisille markkinoille.