VTI Technologies vuoden päähankkija

Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry myönsi vuoden Päähankkija -tunnustuksensa VTI Technologies Oy:lle. Tampereen Alihankinta-messuilla julkistetun tunnustuksen perusteluna oli VTI:n hankintaketjun kokonaisuuden toimivuus ja maailmanlaajuinen toiminta sekä hankinnoissa että myynnissä.

Liiketoiminnan menestyksen yksi tekijä on kaikkien materiaalien ostaminen alihankkijoilta eri puolilta maailmaa ja sen myötä keskittyminen kehitystyöhön, kokoonpanoon ja myyntiin.

"Olemme tehneet strategisen valinnan, että ostamme kaikki tarvitsemamme materiaalit, kuten muovi- ja metallikotelot, piin ja tuotannon apuaineet. Pyrimme myös aina löytämään maailmanluokan yhteistyökumppaneita, jotka kykenevät vastaamaan auto- ja lääketieteen teollisuuden tiukkoihin laatuvaatimuksiin. Lisäksi odotamme heiltä kiinnostusta tuotekehitykseen investoimiseen", toimitusjohtaja Markku Hirvonen linjaa.

Pääosa VTI:n materiaalihankinnoista tulee Suomesta ja Euroopasta. Ostot USA:sta ovat kasvussa, ja esimerkiksi Meksikon tehtaalle materiaalit tulevat pääosin paikallisilta toimijoilta Pohjois-Amerikasta. Aasian osuus kasvaa koko ajan.

Toimitusjohtaja Markku Hirvonen, VTI Technologies Oy, puh. (09) 879 181, etunimi [dot] sukunimi [at] vti [dot] fi

VTI Technologies on johtava kiihtyvyys-, kallistus-, liike- ja paineanturien toimittaja autoteollisuudelle, lääketieteen ja instrumenttisovelluksiin sekä kuluttajatuotteisiin. VTI kehittää ja tuottaa piipohjaisia kapasitiivisia antureita omalla 3D MEMS mikroelektromekaanisella teknologiallaan.

LOGY lyhyesti

Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry:n tarkoituksena on edistää suomalaisen valmistavan teollisuuden kilpailukykyä tukevaa verkostoitumista palkitsemalla verkostoituvia yrityksiä. Se palkitsee Vuoden Päähankkija- ja Vuoden Alihankkija -tunnustuksilla yritykset, jotka ovat toimineet esimerkillisesti päähankkijoina ja alihankkijoina kuluneena vuonna. Tunnustuksia on myönnetty vuodesta 1987 lähtien.