VTI Technologies Oy:n ylimääräisen yhtiökokouksen päätökset

VTI Technologies Oy:n ylimääräinen yhtiökokous 15.10.2007 on tehnyt seuraavan hallituksen kokoonpanoa koskevan päätöksen:

Bjørn Høi Jensen, Senior Partner, EQT Partners, valittiin yhtiön uudeksi hallituksen jäseneksi. Bjørn Høi Jensen johtaa EQT:n Equity-liiketoimintaa ja raportoi EQT:n johtavalle partnerille. Jensen on hallituksen jäsen Sanitec Oy:ssä ja Symrise GmbH:ssa.

VTI:n hallituksen varsinaiset jäsenet ovat Peter Grafoner (puheenjohtaja), Hasse Johansson, Kurt Hellström, Bjørn Høi Jensen, Petri Myllyneva ja Tuomo Lähdesmäki, ja varajäsen Joonas Kettunen.

Viestintäjohtaja Tiina Olkkonen, VTI Technologies Oy, puh. 040 827 8844, tiina [dot] olkkonen [at] vti [dot] fi

VTI Technologies on pienkiihtyvyysantureiden globaali markkinajohtaja autoteollisuuden sovelluksissa sekä sydämentahdistimissa. Yhtiön liike- ja paineantureiden sovellusalueina ovat autoteollisuus, lääketiede, instrumentit sekä urheilu ja kannettavat päätelaitteet.

VTI:n kehittämien ja valmistamien, kapasitiiviseen 3D MEMS (MicroElectroMechanicalSystem) -teknologiaan perustuvien piipohjaisten antureiden sovellusaloja ovat kiihtyvyyden, kaltevuuden, iskujen, tärinän, kulmanopeuden ja paineen mittaukset.

VTI:n omistaa EQT III -pääomarahasto. Yhtiön vuoden 2006 liikevaihto oli 72,4 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä on noin 700. Kansainväliseen myynti- ja markkinointiverkostoon kuuluvat Suomen pääkonttorin ja maailmanlaajuisen partneriverkoston lisäksi toimistot Saksassa, USA:ssa, Japanissa ja Kiinassa. Vantaan lisäksi VTI:llä on valmistustoimintaa Meksikossa. Yli 99 % yhtiön tuotteista menee kansainvälisille markkinoille.