VTI Technologies Oy:n ylimääräisen yhtiökokouksen päätökset

VTI Technologies Oy:n ylimääräinen yhtiökokous 15.2.2008 on tehnyt seuraavan hallituksen kokoonpanoa koskevan päätöksen:

Christian Sinding, Partner, EQT Partners, valittiin yhtiön uudeksi hallituksen jäseneksi.

VTI:n hallituksen varsinaiset jäsenet ovat Peter Grafoner (puheenjohtaja), Kurt Hellström, Petri Myllyneva ja Christian Sinding, ja varajäsen Joonas Kettunen.

Toimitusjohtaja Markku Hirvonen, VTI Technologies Oy, puh (09) 879 181, markku.hirvonen(@)vti.fi

VTI Technologies on pienkiihtyvyysantureiden globaali markkinajohtaja autoteollisuuden sovelluksissa sekä sydämentahdistimissa. Yhtiön liike- ja paineantureiden sovellusalueina ovat autoteollisuus, lääketiede, instrumentit sekä urheilu ja kannettavat päätelaitteet.

VTI:n kehittämien ja valmistamien, kapasitiiviseen 3D MEMS (MicroElectroMechanicalSystem) -teknologiaan perustuvien piipohjaisten antureiden sovellusaloja ovat kiihtyvyyden, kaltevuuden, iskujen, tärinän, kulmanopeuden ja paineen mittaukset.

VTI:n omistaa EQT III -pääomarahasto. Yhtiön vuoden 2006 liikevaihto oli 72,4 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä on noin 700. Kansainväliseen myynti- ja markkinointiverkostoon kuuluvat Suomen pääkonttorin ja maailmanlaajuisen partneriverkoston lisäksi toimistot Saksassa, USA:ssa, Japanissa ja Kiinassa. Vantaan lisäksi VTI:llä on valmistustoimintaa Meksikossa. Yli 99 % yhtiön tuotteista menee kansainvälisille markkinoille.