VTI Technologies Muratan omistukseen

Japanilainen Murata Manufacturing Co., Ltd. on vienyt päätökseen yrityskaupan, jossa VTI Technologies Oy on siirtynyt Muratan omistukseen. VTI siirtyi Muratan omistukseen 30.1.2012 kaupan saatua kilpailuviranomaisten hyväksynnän.

VTI on nyt Muratan 100-prosenttisesti omistama tytäryhtiö. ”Tämä on erinomainen uutinen sekä VTI:lle että Muratalle”, sanoo Muratan pääjohtaja Tsuneo Murata. ”Yhdistämällä VTI:n ainutlaatuiset 3D MEMS -tuotteet Muratan nykyiseen anturivalikoimaan vahvistamme ja laajennamme liiketoimintaamme nopeasti kasvavalla MEMS-anturimarkkinalla.”

VTI jatkaa Muratan tytäryhtiönä korkealaatuisten MEMS-anturien kehittämistä ja valmistamista autoteollisuuteen ja terveysteknologiaan. Yhtiö on saavuttanut näillä markkinoilla vahvan jalansijan pienkiihtyvyysanturien markkinajohtajana. Muratan tavoitteena on myös täydentää kulutuselektroniikkateollisuuden tuotetarjontaansa VTI:n MEMS-osaamisen avulla.

“VTI ja Murata sopivat strategisesti erittäin hyvin yhteen. VTI:llä on erinomainen tuotekehitys ja MEMS-tuotteiden valmistusosaaminen, Muratalla erittäin laaja asiakaskunta ja monipuolista teknologista osaamista. Näiden vahvuuksien yhdistäminen avaa meille uusia mahdollisuuksia”, kommentoi VTI:n toimitusjohtaja Markku Hirvonen.

“VTI:n yhdistäminen Murataan etenee vaiheittain tulevan vuoden aikana. Tavoitteemme on hyödyntää molempien yhtiöiden parhaita toimintatapoja, jotta voisimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin”, Tsuneo Murata sanoo.

VTI Technologies lyhyesti
VTI Technologies on kiihtyvyys-, kallistus- ja kulmanopeusanturien johtava toimittaja kuljetusvälineisiin, terveysteknologian sovelluksiin, instrumentteihin ja  kulutuselektroniikan laitteisiin. Käyttökohteissaan VTI:n tuotteet parantavat turvallisuutta ja elämänlaatua. VTI kehittää ja valmistaa piipohjaisia kapasitiivisia antureita hyödyntäen omaa 3D MEMS -teknologiaa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2010 oli 75,8 miljoonaa euroa. Lisätietoja VTI:stä internetissä www.muratamems.fi.

Murata Manufacturing lyhyesti
Murata Manufacturing Co., Ltd. on maailman johtavia keraamispohjaisten elektroniikkakomponenttien ja moduulien suunnittelijoita ja valmistajia. Konsernin liikevaihto on 618 miljardia jeniä eli noin 6,1 miljardia euroa. Muratalla on henkilöstöä ja tuotantoa maailmanlaajuisesti.

Markku Hirvonen, toimitusjohtaja, VTI Technologies Oy
Tel. +358 (0)9 879 181