VTI julkaisee uuden kulmanopeus-kiihtyvyysanturi-yhdistelmätuotteen vaativiin teollisuussovelluksiin

VTI Technologies (VTI), johtava matalan g-alueen MEMS -kiihtyvyysanturitoimittaja, julkaisee uuden kulmanopeusanturituoteperheen vaativiin sovelluksiin ja ympäristöihin.

Anturissa yhdistyy VTI:n perinteikäs 3-akselinen kiihtyvyysanturiteknologia ja uusi erittäin suorituskykyinen 1-akselinen kulmanopeusanturiteknologia yhdessä pintaliitoskomponentissa.

Kohdesovelluksia ovat mm. kaikenlaiset inertiaohjausyksiköt (engl. Inertial Measurement Unit, IMU), alustan kontrollointi- ja stabilointisovellukset, liikkeiden analysointi ja kontrollointi sekä ohjaus- ja navigointijärjestelmät.

Anturiperhe perustuu VTI:n patentoituun 3D MEMS -valmistusteknologiaan, joka mahdollistaa erittäin kestävien, vakaiden ja pienikohinaisten antureiden valmistamisen.

Ensimmäiset yhdistelmätuotteet uudessa anturiperheessä ovat SCC1300-D02 (±100 º/s x-akseli kulmanopeus & ±2 g 3-akselinen kiihtyvyys) ja SCC1300-D04 (±300 º/s x-akseli kulmanopeus & ±6 g 3-akselinen kiihtyvyys). Itsenäisiä kulmanopeusanturituotteita on odotettavissa vuonna 2010.

Kaikkien kulmanopeusantureiden epäherkkyys tärinöitä ja iskuja kohtaan on poikkeuksellisen hyvää. Anturit on lämpötilakompensoitu koko laajalla käyttölämpötila-alueellaan -40 °C…+125 °C. Kulmanopeusanturin nollapisteen vakaus (Allan varianssi) on alle 1 º/h sekä nollapisteen tarkkuus koko lämpötila-alueen yli <±0.6 º/s. Kaikissa yhdistelmätuotteissa on erilliset SPI -liitynnät kulmanopeus- ja kiihtyvyysantureille.

Komponentin mitat ovat 18.65 mm x 8.5 mm x 4.53 mm (pituus x leveys x korkeus).

Näytteitä SCC1300-D02 ja -D04 -antureista on saavilla ja massatuotanto alkaa vuoden 2010 ensimmäisellä puoliskolla. Hinta 1000 kappaleen vuosivolyymilla on 48€/kpl.

Tuotepäällikkö Ville Nurmiainen, puh. +358 9 879 181, etunimi [dot] sukunimi [at] vti [dot] fi