Uusi matalatehoinen 3-akselinen kiihtvyysanturi mahdollistaa luotettavan mittaamisen vaativissa olosuhteissa kohtuulliseen hintaan

VTI Technologies (VTI), johtava matalan g-alueen MEMS-kiihtyvyysanturitoimittaja, julkaisee uuden, täysin digitaalisen, 3-akselisen kiihtyvyysanturituotteen vaativiin sovelluksiin ja ympäristöihin.

Uusi SCA3060 on tarkoitettu ei-turvallisuuskriittisiin autoteollisuussovelluksiin kuten navigointitukeen, varashälyttimiin ja tiedonkeruuyksiköihin. Lisäksi anturi soveltuu hyvin vaativiin teollisuussovelluksiin, kuten liikkuviin työkoneisiin, maatalouskoneisiin ja laitteisiin jotka tarvitsevat vähävirtaisen ja erittäin kestävän anturin.

SCA3060 anturin edistyksellisiä ominaisuuksia ovat erittäin matala virrankulutus (150μA, 3.3v jännite), puskurimuisti jolla voidaan vapauttaa μC-resursseja, sekä liiketunnistintoiminnallisuus jonka avulla μC voidaan herättää virransäästötilasta, kun liike havaitaan. Anturit ovat erittäin epäherkkiä mekaanisille tärinöille ja iskuille sekä lämpötilakompensoituja koko käyttölämpötila-alueellaan -40 °C…+105 °C. Saatavilla on versiot sekä SPI -liitynnällä (-D01) että I2C-liitynnällä (-D02).

Komponentin DFL-kotelon (Dual-Flat-Lead) mitat ovat 7.6 mm x 8.6 mm x 3.3 mm (pituus x leveys x korkeus).

Näytteitä SCA3060-D01 ja -D02 -antureista on saavilla ja massatuotanto alkaa vuoden 2010 toisella puoliskolla. Hinta 10.000 kappaleen volyymeissa on 3,20€/kpl.

Tuotepäällikkö Jari Nieminen, puh. +358 9 8791 8606, jari [dot] nieminen [at] vti [dot] fi