Tapio Niskanen nimitetty BIQ-yksikön johtajaksi

Diplomi-insinööri Tapio Niskanen (48) on nimitetty Business Infrastructure and Quality –yksikön johtajaksi. Niskanen raportoi tehtävässään toimitusjohtajalle ja hän on yhtiön johtoryhmän jäsen. Hän aloittaa tehtävässään 7.4.2008.

Tapio Niskanen tulee VTI:lle Nokia Oyj:stä, missä hän on työskennellyt yli kymmenen vuotta erilaisissa prosessi-, systeemi- ja sovelluskehityksen johtotehtävissä sekä muissa liiketoiminnan infrastruktuurin kehittämistehtävissä.

Toimitusjohtaja Markku Hirvonen, VTI Technologies Oy, puh (09) 879 181, markku.hirvonen(@)vti.fi

VTI Technologies on pienkiihtyvyysantureiden globaali markkinajohtaja autoteollisuuden sovelluksissa sekä sydämentahdistimissa. Yhtiön liike- ja paineantureiden sovellusalueina ovat autoteollisuus, lääketiede, instrumentit sekä urheilu ja kannettavat päätelaitteet.

VTI:n kehittämien ja valmistamien, kapasitiiviseen 3D MEMS (MicroElectroMechanicalSystem) -teknologiaan perustuvien piipohjaisten antureiden sovellusaloja ovat kiihtyvyyden, kaltevuuden, iskujen, tärinän, kulmanopeuden ja paineen mittaukset.

VTI:n omistaa EQT III -pääomarahasto. Yhtiön vuoden 2006 liikevaihto oli 72,4 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä on noin 700. Kansainväliseen myynti- ja markkinointiverkostoon kuuluvat Suomen pääkonttorin ja maailmanlaajuisen partneriverkoston lisäksi toimistot Saksassa, USA:ssa, Japanissa ja Kiinassa. Vantaan lisäksi VTI:llä on valmistustoimintaa Meksikossa. Yli 99 % yhtiön tuotteista menee kansainvälisille markkinoille.