Shinji Ushiro VTI Technologies Oy:n toimitusjohtajaksi

Shinji Ushiro, Corporate Senior Executive Vice President, Sales and Marketing Unit, Murata Manufacturing, on nimitetty VTI Technologies Oy:n toimitusjohtajaksi ja Murata Electronics Europe B.V.:n hallituksen puheenjohtajaksi 1.6.2012 alkaen.

VTI:n hallitus ja nykyinen toimitusjohtaja Markku Hirvonen ovat yhteisellä päätöksellä sopineet, että Markku Hirvonen lopettaa 31.5.2012 VTI:n toimitusjohtajana. Hirvonen on työskennellyt VTI:n toimitusjohtajana vuodesta 2007 alkaen. Tänä aikana yritys on käynyt läpi lukuisia merkittäviä uudistushankkeita ja päässyt takaisin kasvu-uralle. Hänellä oli myös erittäin merkittävä rooli, kun yritykselle etsittiin uutta omistajaa.

"Markku Hirvonen on tehnyt erinomaista työtä ja johtanut yritystä kasvustrategian mukaisesti kasvattaen VTI:n liiketoimintaa näinä maailmantalouden epävakaina vuosina. Haluan henkilökohtaisesti kiittää Hirvosta hänen sitoutumisestaan ja VTI:n kehittämisestä huippuluokan MEMS-yhtiöksi, josta me Muratalla olemme erittäin ylpeitä", sanoo Murata Manufacturingin pääjohtaja Tsuneo Murata.

Shinju Ushiro aloitti uransa vuonna 1971 Japan Steel Worksilla ja on sen jälkeen tehnyt monipuolisen uran Muratan palveluksessa vuodesta 1981 lähtien. Hän on työskennellyt mm. Muratan Overseas -yksikössä ja Murata Euroopan Vice Presidenttinä. Ushiro on vastannut Muratan globaalista myynnistä ja markkinoinnista vuodesta 2003 lähtien.

"Olen erittäin iloinen siitä, että yhtiön uusi omistaja on Murata", Markku Hirvonen toteaa. "Minulla on täysi luottamus Muratan haluun ja kykyyn kehittää yhtiötä ja samalla luoda uusia työpaikkoja Suomeen sekä entisestään parantaa henkilöstön ja suomalaisen osaamisen kehittymismahdollisuuksia."

VTI Technologies on kiihtyvyys-,  kallistus- ja kulmanopeusanturien johtava toimittaja kuljetusvälineisiin, terveysteknologian sovelluksiin, instrumentteihin ja  kulutuselektroniikan laitteisiin. Käyttökohteissaan VTI:n tuotteet parantavat mm. turvallisuutta ja elämänlaatua. VTI kehittää ja valmistaa piipohjaisia kapasitiivisia antureita hyödyntäen omaa 3D MEMS -teknologiaa. Yhtiö siirtyi 30.1.2012 japanilaisen Muratan omistukseen. Lisätietoja VTI:stä internetissä www.muratamems.fi.

Murata Manufacturing lyhyesti
Murata Manufacturing Co., Ltd. on maailman johtavia keraamispohjaisten elektroniikkakomponenttien ja moduulien suunnittelijoita ja valmistajia. Konsernin liikevaihto on 618 miljardia jeniä eli noin 6,1 miljardia euroa. Muratalla on henkilöstöä ja tuotantoa maailmanlaajuisesti. Lisätietoja internetissä www.murata.com.

Markku Hirvonen, toimitusjohtaja, VTI Technologies Oy, Tel. +358 (0)9 879 181, www.muratamems.fi