Anturit auttavat urheilijaa saavuttamaan tavoitteensa

VTI Technologies on toimittanut anturiratkaisun adidaksen äskettäin markkinoille tuomaan miCoach järjestelmään. Anturiratkaisussa käytetään kiihtyvyysanturia mittaamaan henkilön kävely- ja juoksunopeutta sekä kuljettua matkaa.

Terveellisen elämäntavan tarvetta aletaan ymmärtää yhä enemmän kaikkialla maailmassa, ja aikaisemmin vain huippu-urheilijoiden käyttämät harjoittelun apuvälineet ovat nyt kaikentasoisten kuntoilijoiden saatavissa.

Yksi esimerkki on adidaksen vastikään markkinoille tuoma miCoach-järjestelmä. Se on täydellinen harjoittelujärjestelmä, joka on suunniteltu innostamaan kaikentasoisia urheilijoita saavuttamaan ja ylittämään harjoittelutavoitteensa. Järjestelmä antaa käyttäjälle tosiaikaista palautetta ja tarjoaa automaattisesti mukautuvan harjoitusohjelman, joka perustuu harjoitusten aikana saavutettuun todelliseen kuntotasoon. MiCoach-järjestelmä koostuu Samsungin matkapuhelimesta ja adidaksen kehittämistä internet-pohjaisesta harjoitustyökalusta, pulssimittarista ja jalkineeseen kiinnitettävästä juoksuanturista. Juoksuanturi sisältää VTI Technologies Oy:n erittäin vähän virtaa kuluttavan SCA3000-kiihtyvyysanturin, joka mahdollistaa harjoittelun aikaisen vauhdin ja matkan mittaamisen.

VTI:n SCA3000-anturi on kolmiakselinen digitaalinen kiihtyvyysanturi, jota voidaan käyttää mittaamaan kiihtyvyyttä, liikettä ja kallistusta. Tyypillisiä sovelluksia ovat kannettavat navigointilaitteet, urheilulaitteet ja muut paristokäyttöiset laitteet, joissa erittäin alhainen virrankulutus ja hyvä suorituskyky ovat kriittisiä ominaisuuksia.

adidaksen miCoach-järjestelmä on ollut saatavilla vähittäiskaupoissa huhtikuusta 2008.

Kuvat:

Lisätietoa:

markkinointijohtaja Sten Stockmann, puhelin 050 352 1881, sten.stockmann(@)vti.fi

VTI Technologies lyhyesti

VTI Technologies on johtava kiihtyvyys-, kallistus-, liike- ja paineanturien toimittaja autoteollisuudelle, lääketieteen ja instrumenttisovelluksiin sekä kuluttajatuotteisiin. VTI kehittää ja tuottaa piipohjaisia kapasitiivisia antureita omalla 3D MEMS mikroelektromekaanisella teknologiallaan.