Acte A/S VTI:n jälleenmyyjäksi Tanskaan

VTI Technologies ja Acte A/S ovat solmineet jälleenmyyntisopimuksen. Sopimuksen mukaan Acte A/S myy ja markkinoi VTI:n liike- ja paineantureita Tanskassa.

"VTI:n vaativiin oloihin suunniteltujen T-sarjan kallistusanturien lisäksi äskettäin lanseeratut uudet tuotteet, kolmiakselinen SCA3000  kiihtyvyysanturi ja SCP1000  paineanturi, luovat uusia sovellusmahdollisuuksia myös uusilla liiketoiminta-alueilla. Yhteistyö Acte A/S:n kanssa edistää uusien mahdollisuuksien hyödyntämistä, kun laajennamme näkyvyyttämme ja parannamme asiakaspalveluamme Tanskassa", sanoo VTI Technologies Oy:n tuotelinjajohtaja Harry Lilja.

Acte A/S aloittaa VTI:n tuotteiden myynnin testaus- ja prototyyppitarkoituksiin välittömästi. Acte A/S pitää varastossaan yleisimpiä VTI:n komponentteja tuotannollisiin tarpeisiin ja tarjoaa projektikohtaisesti myös varmuusvarastointipalvelua.

"Uudet SCA3000-tuoteperheen digitaaliset kolmiakseliset kiihtyvyysanturit sekä T-sarjan kallistusanturit sopivat erittäin hyvin asiakkaidemme tarpeisiin. Nyt solmitun sopimuksen myötä Actesta on nopeasti tulossa Tanskan johtava toimija omaisuudenseuranta- eli asset tracking- ja teollisuuden ohjaussovellusten alueella. Odotamme yhteistyöstä menestyksekästä", sanoo Acte A/S:n tuotelinjajohtaja Jimmy Austin.

Tuotelinjajohtaja (Medical&Instruments) Harry Lilja, VTI Technologies Oy, puh. 040 725 9549, harry [dot] lilja [at] vti [dot] fi

Viestintäjohtaja Tiina Olkkonen, VTI Technologies Oy, puh. 040 827 8844, tiina [dot] olkkonen [at] vti [dot] fi

Tuotelinjajohtaja Jimmy Austin, Acte A/S, puh. +45 46 900 433

Myyntipäällikkö Lars Dich, Acte A/S, puh. +45 46 900 466

Acte A/S lyhyesti

Acte A/S on osa Lagercrantz-konsernia ja sijaitsee Brøndbyssa Tanskassa. Acte A/S on johtava tekninen jakelija mm. seuraavilla alueilla: langaton viestintä, anturit, taajuudensäätö- ja piirinsuojauskomponentit sekä liitäntäsovittimet. Acte A/S keskittyy tarjoamaan asiakkailleen kokonaisvaltaista suunnittelua ja esituotantoa. Lisätietoja www.acte.dk.

VTI Technologies on pienkiihtyvyysantureiden globaali markkinajohtaja autoteollisuuden sovelluksissa sekä sydämentahdistimissa. Yhtiön liike- ja paineantureiden sovellusalueina ovat autoteollisuus, urheilu ja vapaa-aika, lääketieteelliset sovellukset ja instrumentit sekä kädessä pidettävät päätelaitteet.

VTI:n kehittämien ja valmistamien kapasitiiviseen 3D MEMS (MicroElectroMechanicalSystem) -teknologiaan perustuvien piipohjaisten antureiden sovellusaloja ovat kiihtyvyyden, kaltevuuden, iskujen, tärinän, kulmanopeuden ja paineen mittaukset.

VTI:n omistaa EQT III -pääomarahasto. Yhtiön vuoden 2006 liikevaihto oli 72,4 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 700. Kansainväliseen myynti- ja markkinointiverkostoon kuuluvat Suomen pääkonttorin ja maailmanlaajuisen partneriverkoston lisäksi toimistot Saksassa, USA:ssa, Japanissa ja Kiinassa. Vantaan lisäksi VTI:llä on valmistustoimintaa Meksikossa. VTI:n tuotannosta yli 99 % menee kansainvälisille markkinoille.